Thursday, June 9, 2016

Seafood and surf in Kaikoura

Welcome to my blog about biking in New Zealand! Note that it's written in Swedish AND English, with the Swedish version first, followed by the English version in italic font. Enjoy your reading!

Kaikora levererade som vanligt. Jag forstar allvarligt talat inte vart den har helgen tog vagen. I alla fall sa var den full av kallvattensurf, fiske, havsmat och batturer. En och annan bira med. Och allvarligt den basta hamburgaren NAGONSIN. Jag testade den skummaste havsmat jag nagonsin smakat: kina kallas den och ser ut som en igelkott fran havet. Den var intensiv. Jag blir vanligtvis valdigt uttrakad av att fiska, men att aka ut pa havet i Kaikoura och fa napp sa fort man slanger kroken over kanten pa baten andrade faktiskt min installning. Jag visste inte heller att atbara fiskar bor pa 180 m djup! Alltid nagot nytt att lara sig.

Kaikoura delivered as usual. I seriously don't know where this weekend went. It was full of cold water surf, fishing, seafood and boating anyway. And beer. And seriously the best burger EVER. I tried the weirdest seafood I've ever tasted: kina, the hedgehog of the ocean. That was intense. I usually get really bored fishing, but going out on the ocean in Kaikoura and get a fish on the hook as soon as you through it over the edge of the boat actually changed my mind. I didn't know that eatable fish live 180 m deep in the ocean! Always something new to learn.

Surf in Kaikoura.
Kaikoura.
Dusky surf in Kaikoura.
The best burger EVER.
Mangas.
Mangas.
Kina, hedgehog of the ocean. It's intense.
Fish on the hook.
Isaak pulling up a fish from 160 m.
Mr. Bananaface waiting for fish.
Aotearoa. Land of the white cloud.
Kaikoura.

No comments:

Post a Comment