Friday, June 3, 2016

Morning trail or morning wave?

Welcome to my blog about biking in New Zealand! Note that it's written in Swedish AND English, with the Swedish version first, followed by the English version in italic font. Enjoy your reading!

Ibland maste man ta svara beslut har i livet: Ska jag surfa eller cykla? Nar det finns vagor sa valjer jag oftast att surfa. Det ar nagot speciellt med havet. Om jag bara hade tid, da hade jag gjort bada. Just nu, under de sista manaderna av min PhD verkar det som om jag inte har tid till nagot. Det ar superviktigt att komma ut i alla fall, varje dag, for att aterstalla balansen i hjarnan saval som i kroppen.

Forra veckan hade vi bra surf i Christchuch. Det svallet skapade starka strommar i vattnet och jag maste medge att jag paddlade bra mycket mer an jag surfade. Vattnet blir kallare, men for bara nagra veckor sen surfade folk i shorts. Jag anvander min 6/5 vatis med huva och boots.

Morgnarna blir ocksa kallare. Pa nat vis sa gillar jag det. Det ar inte mycket som slar en frostig, lugn, solig morgon i vattnet eller i bergen.

There are some hard decisions to be made in life: Should I go surfing or biking? When the waves are on I usually choose to go surfing. There is something about the ocean. If I have time I would do both. At the moment, in the last few months of my PhD I don't really have time for anything. It is important for me to get out though, every day, to reboot the mind and realign the body.

Last week we had some swell in Christchurch. This swell created a pretty strong rip, and I did paddle more than I surfed the waves. The water is getting colder, only a few weeks ago I saw people surfing in their boardshorts! I use my 6/5 wettie with hoddie and boots. 

The mornings are also getting colder. I kind of like it though. There's not much that beats a frosty, crispy, still, sunny morning in the water or up on the mountain. 

Morning on the hills overlooking New Brighton. 
Morning on the hills overlooking Southern Alps.
Morning surf at Sumner.
Morning surf at Sumner.


No comments:

Post a Comment