Thursday, October 29, 2015

Lake Onslow - an unexpected evening ride

Jag hade ju planerat en lang tur den dagen, men saker gar inte alltid som man tankt sig. Det blev sent pa dagen och jag tankte att jag tar mig anda ut pa en cykeltur, och helt enkelt vander nar jag kanner for det. Problemet ar att jag sallan kanner for att vanda. Jag cyklade upp Wrights Road i Roxburgh och njot av uppforsbacken och kvallen. Det ar en bra bit till Lake Onslow, men ganska latt cykling pa grusvag som blir lite tuffare mot slutet. Det ar ratt sa backigt, vilket anda gor de 66 kilometrarna (33 km enkel vag) till en liten utmaning. Nar man cyklar fran Millers flat sa vet jag att det ar mer an 1100 meter ackumulerad stigning, och mer via Wrights Road, da det gar upp och ner hela tiden. Jag forsokte intala mig sjalv att vanda flera ganger, och kom upp med olika ursakter som t.ex. att det blir morkt och att jag kanske blir trott... Jag lyssnade inte pa mig sjalv, jag ville veta hur det ser ut dar uppe pa berget i solnedgangen. Solen var pa vag ner nar jag kom fram till toppen av berget dar man ser Lake Onslow, och som vanligt var det en ratt sa kall vind daruppe. Ett bra satt for mig att fa upp farten och pressa mig sjalv lite extra ar att ge mig ut och cykla precis innan det blir morkt och forsoka ta mig hem innan det blir kolsvart. Jag lyckades inte den har gangen, men an en gang hade jag en helt fantastisk cykelupplevelse i bergen.

I had planned to do a long ride that day, but sometimes things just don't work out. It got late, and I thought that I'd go for a ride anyway, and just turn around when I feel for it. The problem is that I usually don't feel for turning around. I biked up Wrights Rd in Roxburgh and just enjoyed the uphill and the end of the day. It is a pretty long way to Lake Onslow, but easy biking on a gravel road that later becomes a little bit rougher. There are a few hills though, which still makes the 66 kilometers (33 km one way) a bit of a challenge. While biking from Millers flat there's an accumulated climb of more than 1100 meters, and via Wrights road it is probably a bit more since it goes up and down quite a lot. My mind told me several times to turn around because of the dark and because I might get tired and all kind of excuses. I didn't listen to it, I was too  curious about what it looked like from up there in the sunset. The sun was just on it's way down when I arrived up on the hill before Lake Onslow, and as always the wind was pretty chilly up there. A good way for me to get the speed up and to push myself is to go out biking just before dark and try to get home before it's pitch black. I didn't succeed this time, but once again I had an awesome time on the mountain. 

My bike and the old tractor.

Roxburgh in the valley far away. Pineforest in the middle, and mt Benger in the background.

Sunset at Lake Onslow.

No comments:

Post a Comment