Monday, August 31, 2015

Mt John - Lake Tekapo

Jag forsoker alltid att fa ut mesta mojliga da jag kor fran Central Otago till Christchurch, genom att stanna och kolla in nya bike trails pa vagen. Den har gangen bestamde jag mig for att testa Mt John i Lake Tekapo. Trailen ar nara stora vagen och jag planerade att bara stanna och kolla upp den, utan storre forvantningar: bara en benstrackare. Det visade sig vara en jattefin, stenig trail langsmed Lake Tekapo, och naturligtvis, da jag ser en skylt som sager ""Mt John summit" och pekar upp mot ett berg, da maste jag ju bara kolla in den med... Det som bara skulle bli en benstrackare blev till slut ett litet aventyr med ett berg involverat. Min nyfikenhet har tagit mig till vackra platser tidigare, och det gjorde den aven den har gangen- 360 grader utsikt over Lake Tekapo omradet. Nya Zeeland overraskade mig annu en gang med annu en fantastisk plats.

"I always try to make the most out of my drive from Central Otago to Christchurch and stop to check out some biking trails on the way. This time I decided to stop at Mt John in Lake Tekapo. The trail is close to the main road and I planned just to go and check it out, without any great expectations: only a leg-stretcher. It showed to be a very nice, rocky trail along Lake Tekapo, and of course, when i see a sign saying "Mt John summit" pointing up a rather big hill, then there's no other choice but checking it out... What meant to be a 30 minute ride ended up being a nice little adventure involving a mountain. My curiosity has taken me to nice places before, and it did also this time- a 360 view of the surroundings of Lake Tekapo. New Zealand surprised me again with another amazing place."







No comments:

Post a Comment